|
|
| Auteur |
Bericht |
Ka Sha Gan
Redactie Pure Fantasy & Pure Thrillers

|
Geplaatst:
za aug 25, 2012 12:24 pm |
  |
“Zucht. Een vloek, in de 17e eeuw uitgesproken, die zijn doel voorbij schoot.”
Jack de Pater was nog bezig zijn zonnebril in zijn binnenzak te stoppen toen hij binnenliep. ‘Hé, wacht verdomme, waar gaat zij met die kleine naar toe?’
Richard ging voor hem staan. ‘Ik herinner me niet dat ik jou hier heb uitgenodigd.’
De Pater zuchtte geërgerd terwijl hij door het raam boven het aanrecht keek naar de Jeep en zijn motor op de oprijlaan.
‘Je dacht toch niet dat je me kunt tegenhouden? Ik moet Nell spreken.’
‘Jij vertrekt weer.’
‘Dat zal best, maar nog niet meteen, want ik weet wat er met Nell aan de hand is.’
In het leven van Richard van de Wal ziet alles er goed uit. Zijn vrouw Jan, eerder lijdend aan een psychose, komt eindelijk weer naar huis. Maar voordat ze thuiskomt, gebeuren er rare dingen. Zo ziet hij zijn dochters bruine ogen van kleur veranderen. Wat te denken als ze hem met blauwe ogen aankijkt en hem vraagt of je leven kunt opzuigen?
Jan krijgt een dagdroom, die iets moet betekenen. Richard vraagt zich af waar het verband zit.
Als een merkwaardige kerel, luisterend naar de naam Jack de Pater, claimt hen te kunnen helpen, beginnen de problemen pas echt. Een eeuwenoude vloek heeft Jack en het kleine meisje in zijn greep.
Het is aan Richard om het tij te keren.
Een opdracht die niet alleen van zijn Japanse moeder komt...
ISBN: 978 946 08 6040 9
Paperback
Prijs: € 16,95 |
_________________ Zwart als de schaduw
opent het kwaad zijn ogen,
beraadt zich spiedend als de kraai
op de volgende vleugelslag.
uit Zucht
© Rik Raven |
|
    |
 |
WendyH
Nar

|
Geplaatst:
zo okt 14, 2012 10:36 pm |
  |
Bij deze een stukje over `Zucht´
Het leest een heel stuk vlotter weg dan Rik´s debuut ´Bron´
Je word snel het verhaal ingezogen. En dat is wel van belang bij een persoon zoals ik, die snel van de hak op de tak gaat en anders de aandacht verliest.
Je leert Richard, Jan en Nell kennen.
Het begint als een opnieuw beginnend gezinnetje als Jan weer thuis komt en Nell wil zien.
Maar er is iets anders aan Nell. Richard heeft het al gezien aan haar ogen. Die zijn anders, die zijn niet van haar.
Daar komt Jack de Pater om de hoek kijken. Hij weet wat er met Nell aan de hand is.
Jack is echter een verschrikkelijke zak die je never nooit niet bij een klein meisje van 3 in de buurt laat. Zo ook Richard.
Dan komt hij erachter dat Jack toch echt degene is die hen kan helpen.
Ik wil nog meer vertellen, maar dan verklap ik het verhaal, dus dat doe ik niet. Je moet het gewoon maar zelf lezen!
Wel nog een mening van mij dan: op een gegeven moment ben ik wel klaar met het verhaal en het idee en heb ik zoiets van 'oke, het is klaar nu'. En dan gaat het nog verder. Eerst had ik zoiets van 'zucht ( ), is het nou nog niet klaar', maar het is nodig. Echt waar!
Het had eventueel naar mijn mening iets korter gemogen, omdat het op een gegeven moment wat mij betreft wat langdradig werd.
Maar om een lang verhaal kort te maken: een boek dat je gewoon van het begin tot het einde meeneemt in een beeldende sensatie aan woorden!!!
Kopen! (en lezen natuurlijk!) |
_________________ Everything happens for a reason |
|
   |
 |
Princess Marcella
PF abonnee
|
Geplaatst:
zo okt 21, 2012 1:47 am |
  |
Zucht, zucht.....
Wat heb je mij aangedaan.... T'is een heerlijk weglezend horror boek geworden. Je leest over Jack de Pater, Richard en zijn vrouw Jan en hun dochter Nell, die bezeten is door een vloek, die weer te maken heeft met Jack. Alles eindigd in een climax in een ruine in Schotland. Ik wil niet meer zeggen over het verhaal, gewoon lezen.
Ik heb hem met plezier gelezen, bij tijd en wijle spannend. Als geheel beter als Bron (want die werd aan het eind wat onstabiel). Ik kan alleen maar zeggen een sterke 2de boek van Rik, je merkt dat ze gegroeid is a;ls schrijver.
Een dikke 3 sterren van mij. |
_________________ Princess Marcella, Queen of the Red Desert |
|
   |
 |
Ka Sha Gan
Redactie Pure Fantasy & Pure Thrillers

|
Geplaatst:
wo dec 12, 2012 8:16 pm |
  |
Een supervette recensie van Biblion.
Jan (Janneke), de vrouw van Richard van de Wal, komt na twee jaar weer thuis uit de inrichting waar ze is behandeld voor een psychose. Alles lijkt weer beter te gaan, tot hun dochter Nell zich vreemd begint te gedragen. Haar ogen veranderen van kleur en ze brabbelt in het Schots. De lompe, alcoholische Jack de Pater dringt hun leven binnen, maar lijkt de enige die het gezin kan helpen. Het verhaal is een mix van horror en fantasy in een realistische setting. Het verhaal speelt zich af in onze wereld, maar draait om bovennatuurlijke verschijnselen. De driejarige Nell lijdt aan een eeuwenoude vloek, een geest die moet worden uitgedreven. Richard heeft veel aan de wijsheid van zijn Japanse moeder en aan de filosoof/samurai Miyamato Musashi. Deze inspiratiebronnen moeten hem de kracht geven tegen de vloek te vechten. Raven heeft een rauwe, heldere schrijfstijl, waarmee ze ook sympathie weet op te wekken voor de minder aardige karakters. Hoewel van haar hand al 'Bron' (2011)* verscheen, is dit haar eigenlijke debuutroman. Voor de liefhebbers van fantasy met een rauwe rand. Kleine druk.
Tieka Bierdrager (NBD|Biblion recensie)
Hij staat op Bruna.nl en op Bol.com.  |
_________________ Zwart als de schaduw
opent het kwaad zijn ogen,
beraadt zich spiedend als de kraai
op de volgende vleugelslag.
uit Zucht
© Rik Raven |
|
    |
 |
Alex de Jong
site admin/uitgever PF

|
Geplaatst:
wo dec 12, 2012 10:18 pm |
  |
Mooie recensies! |
_________________ De komende tijd steek ik veel tijd in mijn eigen schrijfprojecten. Hier tref je een speciale pagina over mijn schrijfprojecten.
Twitter: @Pure_Fantasy |
|
    |
 |
Isabel
Fantasyliefhebber
|
Geplaatst:
wo dec 12, 2012 11:25 pm |
  |
Dat is een recensie om heel blij van te worden! |
|