Pure Fantasy forum index
Het forum doorzoeken In- of uitloggen
Veel gestelde vragen Registreer je voor het forum
Lijst met forumgebruikers
Gebruikersgroepen
 MaanMysteries- Wolfmaan Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Plaats nieuw berichtPlaats reactie Pure Fantasy forum index » Fantasyboeken
Auteur Bericht
Tisa
Fantasyliefhebber

BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 5:04 pm Reageer met quoteNaar boven

In juni komt mijn tweede boek in de serie MaanMysteries uit bij uitgeverij Kramat. Hieronder cover, flaptekst en fragment. Genre: urban dark fantasy.

De boekpresentatie vindt plaats op 13 juni 09 om 13.30 in de bibliotheek van centrum Ridderkerk (regio Rotterdam). Mocht je zin hebben om langs te komen, wat ik natuurlijk erg leuk zou vinden, dan hoor ik dat graag via een bp'tje (i.v.m. de catering/aantal gasten).

FLAPTEKST

Alweer bijna tien jaar geleden werd de vloek, die op Cat, Maire, Eris, Radu en Pascal rustte, doorbroken. Het leven in hun afgelegen huis in het Franse bos lijkt in rustig vaarwater te zijn gekomen. Maar schijn bedriegt. Elke avond worden er foto's aan hun adres afgeleverd, getuigend van de zieke geest van een onmenselijk monster dat uit is op wraak. Dat deze wraakzucht levens zal gaan kosten lijkt onvermijdelijk. Wat is het op de foto's, dat de huisgenoten in woede doet ontsteken? En wat is ernstig genoeg om Cat ertoe te brengen gevaarlijke bovennatuurlijke krachten om hulp te vragen? Gaandeweg geeft het eeuwenoude document geheimen prijs, waar de vrienden liever niets van hadden willen weten. Hen wordt echter geen keus gelaten. Achtervolgd door geesten uit het verleden, raken zij in de ban van een zenuwslopende race tegen de klok, of liever gezegd… tegen de maancyclus.

In 2008 publiceerde Tisa Pescar (1967, Rotterdam) 'Jachtmaan', een verhaal vol bovennatuurlijke dreiging en mysterie. In 'Wolfmaan' zijn de geheimen van de nacht duisterder dan ooit.

FRAGMENT
(verteller Cat Morgain)

Ik ga mijn echtgenoot vermoorden. Nooit gedacht dat het nog eens zover zou komen. Eigenlijk is het euthanasie, maar omdat zelfdoding geen optie is, mag ik het vuile werk opknappen. Geweldig.
We hebben alle mogelijkheden uitgebreid besproken. Messen, pistolen en andere wapens zijn afgevallen, te bloederig. Een strop vinden we teveel gedoe. Die schijn je op een bepaalde manier te moeten knopen. We weten geen van allen hoe dat gaat. De mogelijkheid ‘slaaptabletten’ is eveneens van tafel geveegd. De kans dat hij na een overdosis pillen gewoon wakker wordt, is niet ondenkbaar. Bovendien zal hij ze eigenhandig moeten innemen. Dan wordt het toch nog zelfmoord. Dat mag niet. Zijn dood moet gruwelijk zijn. Op die manier weten we zeker dat we ons doel zullen bereiken.
Ik ga op zoek naar wolfskers en gevlekte scheerling. In de giftuin, achter de boerenhoeve waarin we wonen, trek ik de zwarte besjes en de op peterselie lijkende bladeren voorzichtig van de stengels. De zon staat hoog aan de hemel. Overal bloeien kleurige bloemen. Insecten vliegen af en aan. Het getjilp van honderden krekels klinkt als muziek in mijn oren.
‘Een schitterende dag voor moord,’ kan ik niet laten hardop te zeggen. Ik trek nog een gekarteld blad los en leg het in mijn rieten mand. Ik begin een vrolijk deuntje te fluiten. Natuurlijk draag ik handschoenen. Met gif kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Het zou wel heel onnozel zijn als ik mezelf per ongeluk om zeep hielp. Ik vraag me af of Radu - zo heet mijn man - daar de humor van zou inzien. Waarschijnlijk niet.
Zodra mijn mand vol is, ga ik naar de keuken. Ik kneus de bessen en bladeren en vang het vocht op in een glazen schaal. De scheerling stinkt naar muizenurine. Het bessensap verspreidt een zoetige geur. Voorzichtig vul ik een injectiespuit met de vloeistof. Ik begrijp niet waar Radu het lef vandaan haalt om op deze manier een eind aan zijn leven te laten maken. Ikzelf zou al minstens duizend doden zijn gestorven voor het zover was. Misschien werkt het bij hem ook zo, maar laat hij het niet merken, omdat hij bang is dat de moed mij dan in de schoenen zinkt.
Hij heeft moeten praten als Brugman om mij zover te krijgen dat ik voor beul speel. Onze drie huisgenoten sprongen zowat een gat in de lucht toen ik akkoord ging. Het betekende namelijk dat plan B ‘strootjes trekken’ van de baan was. Als het niet om moord ging, zou het komisch zijn geweest.

Image

Fantasyliefhebber

BerichtGeplaatst: do apr 16, 2009 9:29 pm Reageer met quoteNaar boven

Ook hier even zeggen, ik ben benieuwd...

Fantasyliefhebber

BerichtGeplaatst: za apr 18, 2009 1:27 pm Reageer met quoteNaar boven

Very Happy

Fantasyliefhebber

BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 6:15 pm Reageer met quoteNaar boven

Bij deze nodig ik iedereen die zin heeft om langs te komen uit voor de boekpresentatie van Wolfmaan. (regio Rotterdam)

Aanwezigheid graag bevestigen voor 1 juni (ivm catering)

Image

Fantasyliefhebber

BerichtGeplaatst: ma jun 22, 2009 7:41 pm Reageer met quoteNaar boven

De eerste recensie is inmiddels een feit.

klik hier om hem te lezen

Groot fantasyliefhebber

BerichtGeplaatst: di jun 23, 2009 7:47 am Reageer met quoteNaar boven

Dat fragment begint alvast met een intrigerende zin!
Erg benieuwd om je boek te lezen.
En het is alvast besteld voor de bib. Wink

PF redactielid

BerichtGeplaatst: do jul 02, 2009 2:44 pm Reageer met quoteNaar boven

Tisa Pescar – Wolfmaan ****

Net als heel wat anderen keek ik al geruime tijd uit naar het op zichzelf staande vervolg op Jachtmaan. Geruime tijd, dat betekent: zodra Jachtmaan uit was.

Meer nog dan in dat eerste boek weet Tisa de lezer mee te sleuren in een spannende aaneenschakeling van gebeurtenissen. Haar taal en stijl zijn directer geworden, waardoor je als lezer ook daadwerkelijk het verhaal mee beleeft, eerder dan er alleen van een afstandje naar zit te kijken. Dat Wolfmaan verteld wordt vanuit de tegenwoordige tijd maakt het bovendien zowel actueel als tastbaar. De afwisselingen vanuit Dumi’s perspectief zijn als intrigerende flashbacks in het verhaal verweven, en de ontmoeting van verleden en heden heeft Tisa beeldend verwoord. Toch had ik naar het einde toe een miniem gevoel van ontgoocheling: de spanning die Tisa opbouwt, soms op het nagelbijtende en op het puntje van je stoel zittende af, escaleert in een ultiem moment dat –voor mij, let wel– zo kort is, dat ik mij niet van de gedachte “Is dit het? Is het nu al klaar?” kon ontdoen.

Tisa’s oog voor detail en logica, de mooie observaties en dito beschrijvingen in op zich relatief weinig woorden verdienen mijn grote bewondering. De karakterschetsen sluiten naadloos aan op Jachtmaan, en dat verdient minstens zoveel complimenten. Immers, het is niet vanzelfsprekend om een vervolgdeel te schrijven, laat staan eentje dat los gelezen kan worden, waarin alle gebeurtenissen net zo logisch en consistent verlopen als in het voorgaande deel.
Ik kan nu alleen maar met een zeker gevoel van spijt constateren dat het nog zeker een jaar duurt vooraleer Heksenmaan er is.

Bekijk gebruikersprofielStuur privéberichtBekijk de homepage
Tisa
Fantasyliefhebber

BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2009 7:59 pm Reageer met quoteNaar boven

En nog een recensie voor Wolfmaan...

Klik hier om hem te lezen.

Fantasyliefhebber

BerichtGeplaatst: za sep 19, 2009 3:57 pm Reageer met quoteNaar boven

Er is weer een recensie voor Wolfmaan verschenen. Deze keer op Crimezone. Klik hier om hem te lezen

Plaats nieuw berichtPlaats reactie Pure Fantasy forum index » Fantasyboeken

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp