| Auteur |
Bericht |
Pieter
Gepassioneerd schrijvenaar

|
Geplaatst:
di jul 13, 2010 10:11 pm |
  |
| Django Mathijsen schreef: |
Nauwelijks bestellingen? Ik zou juist heel veel bestellingen verwachten. Al die computernerds: met 'Mando Vidé en het Robotbevrijdingsfront' is er eindelijk ook eens een boek dat zij graag willen lezen!
|
Dan zou ik maar eens wat reclame gaan maken, als ik jou was. Genoeg fora die zich richten op je doelgroep. Neem tweakers of één van de andere grote jongens.  |
_________________ Vlo en Stiekel
------Winnaar Unleash Award 2009------
-Winnaar aanmoedigingsprijs PHP 2008-
|
|
     |
 |
Schlimazlnik
Schrijvenaar pur sang

|
Geplaatst:
wo jul 14, 2010 12:16 pm |
  |
Eigenlijk moet je nu je onderschrift aanpassen, Django:
Auteur SF-technothriller: "Mando Vidé (...)
Moet zijn: Grondlegger van de NerdLit met de thriller "Mando Vidé (...) |
|
|
   |
 |
Django Mathijsen
Groot fantasyliefhebber

|
Geplaatst:
wo jul 14, 2010 5:05 pm |
  |
Ingeborg, Pieter en Schli: dat zijn goede ideeën. Misschien moesten we jullie maar als reclameagenten inhuren?  |
_________________ Winnaar
NCSF Prijs
Tweemaal Unleash Award
Grote Brugse Fantasy Award
Jurylid Fantastels
Mando Vidé en het Robotbevrijdingsfront
Codenaam Hadsadah |
|
   |
 |
Django Mathijsen
Groot fantasyliefhebber

|
Geplaatst:
wo jul 14, 2010 5:20 pm |
  |
| Schlimazlnik schreef: | Eigenlijk moet je nu je onderschrift aanpassen, Django:
Auteur SF-technothriller: "Mando Vidé (...)
Moet zijn: Grondlegger van de NerdLit met de thriller "Mando Vidé (...) |
Vind je, Schli?
Hmmm...
Django Mathijsen: Originator of NerdLit with his scifi technothriller "Mando Viday and the Robot Emancipation Front"... |
NCSF Prijs
Tweemaal Unleash Award
Jurylid Fantastels
Codenaam Hadsadah |
|
   |
 |
Django Mathijsen
Groot fantasyliefhebber

|
Geplaatst:
wo jul 14, 2010 5:32 pm |
  |
Behalve de (nog wat algemene) term NerdLit zou ik voor de Mando Vidé reeks ook de (meer specifieke) term 'Robotpunk' kunnen introduceren.
Ik denk dat Robotpunk ook historisch een goede benaming is. De Cyberpunk kwam opzetten in de tijd dat computers begonnen om de levens van gewone mensen binnen te komen. Op dezelfde manier zitten we nu in een periode waarin robots de levens van gewone mensen binnenkomen: robothuisdieren, grasmaaiers, stofzuigers, vechtrobots, voetbalrobots... |
NCSF Prijs
Tweemaal Unleash Award
Jurylid Fantastels
Codenaam Hadsadah |
|
   |
 |
Monique
PF abonnee
|
Geplaatst:
za jul 17, 2010 12:55 pm |
  |
| Django Mathijsen schreef: | Ingeborg, Pieter en Schli: dat zijn goede ideeën. Misschien moesten we jullie maar als reclameagenten inhuren?  |
Dat hebben meer mensen tegen mij gezegd. 'Jij zou in de reclame moeten gaan.'
Ik heb jouw boek bij onze bibliotheek gereserveerd. Hij is daar nog in bestelling.  |
|
|
   |
 |
Schlimazlnik
Schrijvenaar pur sang

|
Geplaatst:
za jul 17, 2010 3:27 pm |
  |
Ik heb al te horen gekregen dat ik een van de volgende loopbanen zou moeten volgen: schrijver, literair agent, redacteur, politicus, filosoof. Reclame past er ook nog wel bij. Maar mijn droombaan is en blijft Hofbouwmeester van Legoland! |
|
|
   |
 |
Django Mathijsen
Groot fantasyliefhebber

|
Geplaatst:
vr aug 06, 2010 12:46 pm |
  |
| Ingeborg schreef: | | Django Mathijsen schreef: | Ingeborg, Pieter en Schli: dat zijn goede ideeën. Misschien moesten we jullie maar als reclameagenten inhuren?  |
Ik heb jouw boek bij onze bibliotheek gereserveerd. Hij is daar nog in bestelling.  |
Wat goed van je! |
NCSF Prijs
Tweemaal Unleash Award
Jurylid Fantastels
Codenaam Hadsadah |
|
   |
 |
Django Mathijsen
Groot fantasyliefhebber

|
Geplaatst:
vr aug 06, 2010 1:05 pm |
  |
| Schlimazlnik schreef: | | Maar mijn droombaan is en blijft Hofbouwmeester van Legoland! |
Dat kan ik goed begrijpen. Dat is een echte droombaan.
Het leuke is dat iedereen tegenwoordig een beetje productontwikkelaar kan zijn bij Lego. Want Lego heeft co-creation verregaand toegepast: het concept waarbij je je klanten betrekt bij de ontwikkeling van producten. Dat doen ze bijvoorbeeld via Design by me en de Digital Designer. |
NCSF Prijs
Tweemaal Unleash Award
Jurylid Fantastels
Codenaam Hadsadah |
|
   |
 |
Django Mathijsen
Groot fantasyliefhebber

|
Geplaatst:
vr aug 06, 2010 1:27 pm |
  |
In het tijdschrift De Ingenieur is in nummer 8 van 2010 onderstaande recensie verschenen van "Mando Vidé en het Robotbevrijdingsfront". Deze mooie recensie is geschreven door Henny van der Pluijm.
SPOILER ALARM: Het zinsdeel waarin de afloop van de roman wordt weggeven, is hieronder in kleine lettertjes opgenomen. Als je "Mando Vidé en het Robotbevrijdingsfront" nog niet hebt gelezen, kun je dat zinsdeel beter overslaan.
INZETTEN ROBOTS IS SLAVERNIJ
Mando Vidé en het Robot Bevrijdings Front, geschreven door ingenieur en wetenschapsjournalist Django Mathijsen, is een technothriller die zich afspeelt in 2040. Iedereen heeft dan een batterij huishoudrobots en een seksrobot onder het bed liggen.
Hoofdpersoon Vidé ontwikkelt een nieuw type robotauto. Dan wordt zijn prototype gestolen door het Robot Bevrijdings Front, een groep fanatiekelingen die het inzetten van robots ziet als moderne slavernij. Het front, dat wordt beschouwd als een terroristische organisatie, saboteert ook het laboratorium waar de auto werd ontwikkeld. De politie vertrouwt het niet en verdenkt Vidé van medeplichtigheid. Die duikt onder, wat niet meevalt omdat in 2040 iedereen overal elektronisch wordt gevolgd.
Zonder baan, vrouw en geld stelt Vidé samen met een vriend die privédetective is, alles in het werk om achter de waarheid te komen. Hij infiltreert in het Robot Bevrijdings Front, ontdekt hoe hij erin is geluisd, en verijdelt uiteindelijk een terroristische aanslag op een luchtmachtbasis.
In Mathijsens toekomstschets hebben machines de mens qua intelligentie geëvenaard, terwijl de emotionele verschillen langzaam verdwijnen. In de dialogen en monologen worden de ethische aspecten van deze mensrobots uitgewerkt. Mogen machines als slaven gebruikt worden of moeten we ze burgerrechten geven? De auteur lijkt aan dat laatste impliciet te twijfelen, want zijn hoofdpersoon blijkt consistent net iets slimmer dan de politierobots die hem achtervolgen. |
NCSF Prijs
Tweemaal Unleash Award
Jurylid Fantastels
Codenaam Hadsadah |
|
   |
 |
Anaïd Haen
Gepassioneerd schrijvenaar

|
Geplaatst:
vr aug 20, 2010 11:03 am |
  |
|
    |
 |
Monique
PF abonnee
|
Geplaatst:
wo sep 08, 2010 8:43 pm |
  |
| Django Mathijsen schreef: | | Ingeborg schreef: | | Django Mathijsen schreef: | Ingeborg, Pieter en Schli: dat zijn goede ideeën. Misschien moesten we jullie maar als reclameagenten inhuren?  |
Wat goed van je! |
reservering/aanvraag: Reserv. *nummer*
titel/auteur: Mando Vidé en het Robotbevrijdingsfront Mathijsen, Django
gereserveerd/aangevraagd: 17-07-2010
status: In behandeling
Zijn ze hem aan het overtypen ofzo?  |
|
|
   |
 |
Django Mathijsen
Groot fantasyliefhebber

|
Geplaatst:
wo sep 15, 2010 5:03 am |
  |
| Ingeborg schreef: | Zijn ze hem aan het overtypen ofzo?  |
 |
NCSF Prijs
Tweemaal Unleash Award
Jurylid Fantastels
Codenaam Hadsadah |
|
   |
 |
Alex de Jong
site admin/uitgever PF

|
Geplaatst:
wo sep 15, 2010 9:13 am |
  |
Blijkbaar duurt het maanden om een boek te ontkaften en dan weer van een harde kaft te voorzien, want de bestelde boeken zijn á la minute naar Biblion gestuurd... |
_________________ De komende tijd steek ik veel tijd in mijn eigen schrijfprojecten. Hier tref je een speciale pagina over mijn schrijfprojecten.
Twitter: @Pure_Fantasy |
|
    |
 |
Monique
PF abonnee
|
Geplaatst:
wo sep 15, 2010 10:08 am |
  |
Ik kreeg gisteren een mailtje dat het boek op me lag te wachten.
Die heb ik gisteren meteen opgehaald met nog wat andere BoF-boeken. |
|
|
   |
 |
|
|