|
|
| Auteur |
Bericht |
Alex de Jong
site admin/uitgever PF

|
Geplaatst:
vr dec 28, 2012 2:45 pm |
  |
De wereld is (nog steeds) niet vergaan en toch is er sinds 21/12 iets veranderd. Dat was de dag waarop de drukker bij mij de allerlaatste Pure Fantasy afleverde. De afgelopen dagen stonden de dozen verwijtend in mijn hal, een laatste herinnering aan wat ik nog voor dit jaar moet afronden en afsluiten…
Pure Fantasy houdt na nummer 28 op te bestaan. Weg is het platform voor de fantastische schrijver. Maar waar deze deur sluit, gaat er elders ongetwijfeld wel weer een raam vol nieuwe mogelijkheden open.
Rest mij nog een ieder te bedanken die PF de afgelopen jaren mogelijk heeft gemaakt: de abonnee, de illustrator, de (hoofd-/eind-)redacteur, de auteur, het leescommissielid, de verhaalchirurgen, de donateur, de enthousiasteling aan de zijlijn, de adverteerder, de organisator van evenementen… Dank aan jullie allen, want zonder jullie had mijn initiatief er geen acht jaar kunnen zijn!
Speciale dank aan Bianca Mastenbroek, goede vriendin en collega-schrijver (veel beter dan ik ooit zal worden!), die het hoofdredacteurschap op zich nam op een moment dat ik, getormenteerd door de niet-aflatende schuld van PF, het bijltje er liever bij neer had gegooid. Hulde ook aan Eva, mijn partner, die PF steeds meer als ons gezamenlijke ‘kindje’ zag en enthousiast abonnementen verkocht op beurzen. Het mocht niet baten. De crisis was zonder mededogen. Dank ook aan de organisatoren van evenementen waar PF voor een appel en een ei zichzelf mocht presenteren. Met speciale dank aan Mark en Natas (en team), de stuwende krachten achter Castlefest, waar we vanaf dag één PF en haar groeiende schare schrijvers en illustratoren mochten presenteren.
Dank ook aan de donateurs die onbaatzuchtig ieder jaar opnieuw geld stortten omdat ze vonden dat ik met PF goed werk leverde voor het genre. Dank, Marcel, Jeroen, Marie-José en anderen. Maar vooral dank aan Adrian Stone, collega-schrijver en vriend. Jouw omvangrijke geldelijke bijdragen gedurende een fiks aantal jaren streken de verliezen van het magazine glad en maakten dat PF langer heeft kunnen bestaan dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.
Ondanks de inzet van alle eerder genoemde betrokken partijen, mocht het niet baten. Begin dit jaar werd pijnlijk duidelijk hoe verdeeld het genrewereldje is en hoe gemakkelijk mensen een abonnement doorkrassen als de crisis hen raakt. Daarmee werd een individueel probleem een gigantisch gat in de uitgeef-begroting. Het zij zo. PF was een ‘Verloren Strijd’ en toch heb ik er van gehouden. Zoals velen met mij.
En nu is daar het afscheid. Een afscheid dat we min of meer ‘vierden’ op het afgelopen Archeon Midwinterfair. Een afscheid dat we wat mij betreft nog iets persoonlijker mogen maken in januari. Daarom: voor wie PF en de mensen erachter vaarwel wil zeggen, organiseren we ‘ergens in januari’ een informeel afscheid (houd onze website in de gaten).
Het ga jullie goed. Maak van 2013 en de jaren die volgen jaren om nooit meer te vergeten!
Met fantastische groet,
Alex
PS Ik wil zeker ook een ieder bedanken die me, sinds het nieuws van PF's verscheiden eind maart van 2012 bekend werd, mij heeft gemaild en heeft gesteund in woord en daad (donaties).
PPS Speciale dank aan goede vriend Jack Lance omdat hij me, gedurende al onze nachtelijke gesprekken, heeft doen inzien wat echt belangrijk is: zelf skrieven! |
_________________ De komende tijd steek ik veel tijd in mijn eigen schrijfprojecten. Hier tref je een speciale pagina over mijn schrijfprojecten.
Twitter: @Pure_Fantasy |
|
    |
 |
Janus
auteur van de Duiveltrilogie

|
Geplaatst:
vr dec 28, 2012 3:49 pm |
  |
Het siert je, Alex, dat je negen maanden na de aankondiging van het einde van PF toch nog dat laatste nummer uitbrengt en weer al die tijd en moeite stopt in produktie en verzendwerk. Dat is tekenend voor het doorzettingsvermogen waarmee jij, Eva en de redactie "against all odds" PF al die jaren hebben samengesteld en gepubliceerd. Het tekent evenzeer de integriteit waarmee je met de slinkende schare abonnees bent omgegaan.
Ik heb nog maar zelden iemand ontmoet die zo onbaatzuchtig, passievol en liefdevol met het genre bezig is als jij, en daarvoor verdien je meer eer dan je waarschijnlijk ooit zult krijgen. Van mij krijg je die eer in ieder geval!
Dank, dank, dank.
Gelukkig blijf je bezig met schrijven en het uitgeven van boeken. We zullen elkaar in 2013 dan ook zeker ontmoeten op beurzen, altijd weer hoogtepunten van het jaar. PF is weliswaar geëindigd in 2012, maar de wereld niet.
We maken er samen iets moois van. |
_________________ Groeten,
Adrian Stone
www.adrianstone.com |
|
   |
 |
Ka Sha Gan
Redactie Pure Fantasy & Pure Thrillers

|
Geplaatst:
vr dec 28, 2012 5:53 pm |
  |
Ik weet niet wat er in zulke gevallen ethisch is om te zeggen, meestal mompel ik maar wat.
Ik weet wel dat het genre bij lange na niet dood is, o.a. door jouw inspanningen, Alex.
De Koning is dood, leve de Koning?  |
_________________ Zwart als de schaduw
opent het kwaad zijn ogen,
beraadt zich spiedend als de kraai
op de volgende vleugelslag.
uit Zucht
© Rik Raven |
|
    |
 |
aerillaen
Gepassioneerd schrijvenaar

|
Geplaatst:
vr dec 28, 2012 7:57 pm |
  |
Ik vind het heel moeilijk hier iets passends op te zeggen... Ik vind het nog steeds zo enorm jammer dat PF terziele is, maar ben wel beretrots op wat Alex heeft bereikt! Met hulp van al die geweldige mensen, hier bij naam genoemd of anoniemer de boeken ingaand, is Pure Fantasy toch een prachtig staaltje van vertelkunst (in woord en beeld) geweest, waar ik jarenlang enorm van heb genoten! Ik ben trots er deel van te zijn geweest.
Alle hulde aan ieder die PF steunde en nog meer aan Alex, die bewees dat fantasy realiteit kan zijn, ondanks het niet zo happy end (wat overigens weer enorm litarair is, hahaha)
In 't kort:
Lof en dank
En liefde |
_________________ Winnares CBA 2011 - Dochter van de Zilv'ren Maan
Denksels en maaksels van een overactief spinnetje in haar web:
www.mariekefrankema.nl
Laatst aangepast door aerillaen op vr dec 28, 2012 10:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt. |
|
    |
 |
Isabel
Fantasyliefhebber
|
Geplaatst:
vr dec 28, 2012 9:11 pm |
  |
Mooi verwoord, Alex.
Ook jij bedankt, voor je initiatief, voor je enthousiasme, voor alle bundels met mooie verhalen en prachtige illustraties.
Dank dat ik, al was het maar voor even, deel mocht uitmaken van het PF-team. |
|
|
  |
 |
Halcyon
Beginnend schrijvenaar

|
Geplaatst:
za dec 29, 2012 10:51 am |
  |
Hoewel ik nooit een abonnee geworden ben, van mijn kant toch een bedankje omdat ik als beginnend auteur gratis en voor niets mee kon liften op het succes van PF en alles wat rondom het blad gebeurde (forum, wedstrijden, ...). Veel plezier met je verdere bezigheden. |
_________________ Filmblog met een duister kantje: http://www.cultmoviesreviewed.com/ |
|
   |
 |
Alex de Jong
site admin/uitgever PF

|
Geplaatst:
za dec 29, 2012 11:25 am |
  |
Dank, een ieder.
@Marieke: ik hou niet zo van happy ends, maar van een twist aan het einde... |
_________________ De komende tijd steek ik veel tijd in mijn eigen schrijfprojecten. Hier tref je een speciale pagina over mijn schrijfprojecten.
Twitter: @Pure_Fantasy |
|
    |
 |
Ka Sha Gan
Redactie Pure Fantasy & Pure Thrillers

|
Geplaatst:
za dec 29, 2012 11:27 am |
  |
| Alex de Jong schreef: | | @Marieke: ik hou niet zo van happy ends, maar van een twist aan het einde... |
 |
_________________ Zwart als de schaduw
opent het kwaad zijn ogen,
beraadt zich spiedend als de kraai
op de volgende vleugelslag.
uit Zucht
© Rik Raven |
|
    |
 |
Peter
Groot fantasyliefhebber
|
Geplaatst:
za dec 29, 2012 1:53 pm |
  |
Ik heb 'm binnen  |
_________________ Hoe grijzer, hoe wijzer.
Hoe kaler, hoe banaler. |
|
  |
 |
lauerhohn

|
Geplaatst:
za dec 29, 2012 2:26 pm |
  |
Met enigszins tegenstrijdige emoties hou ik de laatste pf in mijn handen: blij dat ik weer een flink aantal goede verhalen krijg te lezen, en treurig omdat het nu echt stopt met pf.
De thema wedstrijden en de mogelijkheid om verhalen in te sturen ter publicatie, hebben mij ook zeer gemotiveerd om zelf serieus het schrijversvak aan te leren.
Hierbij dan ook mijn innige dank aan iedereen die aan het magazine heeft meegewerkt, in het bijzonder natuurlijk Alex. |
_________________ enkele van mijn verhalen op Smashwords;
weblogsite Lauerhohn. Noptula is ook hier te bestellen |
|
   |
 |
Highelf
Schrijvenaar pur sang

|
Geplaatst:
za dec 29, 2012 2:55 pm |
  |
Ik kwam net thuis van werk en de PF straalde me tegemoet  |
_________________ Homines, dum docent, discunt.
--- PF Goeroe ---
RPG Ambassadeur
WW Ambassadeur |
|
    |
 |
Killian
Gevorderd schrijvenaar

|
Geplaatst:
za dec 29, 2012 3:55 pm |
  |
Bij mij is het 'blad' ook op de deurmat gevallen.
Ik heb de postbode niet zien aankomen anders had ik de deurmat even weggetrokken.
Gelukkig valt de schade mee, en zal ik het niet in rekening brengen
Alex en zijn team hebben inderdaad goed werk verricht de afgelopen jaren, maar het liep gewoon te veel uit de klauwen.
Iets waar je geen controle meer over hebt moet je loslaten, dat heb je goed gedaan Alex. En het werd tijd ook.
Meer wil ik er niet over zeggen, er is al veel te veel over gezegd.
Alex, skrieven Jong. |
_________________ Soms denk ik dat ik schrijver ben,
maar meestal worstel ik met woorden. |
|
  |
 |
Peter Motte
Schrijvenaar pur sang

|
Geplaatst:
za dec 29, 2012 5:53 pm |
  |
|
    |
 |
Watergeest

|
Geplaatst:
za dec 29, 2012 6:39 pm |
  |
Een ding is nu al zeker, Alex, PF is niet uitgegaan als een nachtkaars. Integendeel, de laatste twee nummers zijn prachtige bundels die Biblion niet over het hoofd mag zien.
Natuurlijk is het triest dat dit hoofdstuk afgesloten is. Maar het verhaal is nog lang niet ten einde. Van jou verwacht ik hoe dan ook nog een heleboel. En dan bedoel ik niet alleen je eigen boeken.
Ook iedereen die aan PF en UA heeft gewerkt: heel erg bedankt. |
|
|
   |
 |
Mijre Gidet
PF abonnee

|
Geplaatst:
za dec 29, 2012 7:15 pm |
  |
Bij mijn familieleden is PF28 erg goed bevallen als kerstcadeau. De kaft is echt geweldig en ik heb al van een aantal verhalen erg genoten (moet een deel nog lezen).
Het is jammer dat het het laatste nummer is, vooral omdat ik ook vind dat bijvoorbeeld nummer 27 (hoewel wel heul dik Arme brievenbussen en inderdaad deurmatten) echt er heel goed uitzag. Het had niets meer weg van een "clubblaadje".
Maar wanneer het te veel energie gaat kosten en gewoon niets oplevert (enkel kost), dan is het inderdaad al lang tijd om te stoppen. En als het dan toch stopt, is het zeker mooi dat er aan de laatste nummers nog zoveel tijd, werk en zorg is besteed. Echt respect daarvoor.
In ieder geval aan iedereen die eraan mee heeft gewerkt: heel erg bedankt voor de UA. In de editie waar ik aan mee heb gedaan, heb ik veel geleerd.
En ook erg bedankt voor de publicatiekans in het laatste nummer. Vooral met de plek (de laatste, de allerallerlaatste publicatie in het allerlaatste nummer) ben ik erg content. |
_________________ Proeflezer nodig? Kom naar de Leesproeverij. |
|
  |
 |
|
|
|
Volgende onderwerp
Vorige onderwerp